Edukacja wczesnoszkolna

Dzień dobry.

Zaczniemy dzisiaj od powtórzenia wiadomości. Karty ćwiczeń strona 88.  https://www.youtube.com/watch?v=tKYpY6jd-Cs

Na początek przypomnimy sobie na czym polegało rozwijanie zdania? Rozwijanie zdania polega na dodawaniu kolejnych informacji.np.Ania śpiewa.- Mała Ania śpiewa ulubioną piosenkę. Wykonajcie ćw.1 str.88 rozwiń zdania. Ćw. 2 str. 88 wykorzystajcie wyrazy z ramki i dopiszcie drugą część każdego zdania. W ćwiczeniu 3 zamieniamy rzeczownik na czasownik. W ćw. 4 str. 89 uzupełnijcie zdanie w odpowiedniej formie i uzasadnijcie jego pisownię. 

Ćw. 4 str. 88, ćw. 6 str. 89 dla chętnych.

Z matematyki utrwalimy sobie materiał z zakresu dodawania i odejmowania liczb, obliczeń zegarowych i zadań z treścią. Szkolni Przyjaciele. Matematyka. Podręcznik strona 50 – wszystkie ćwiczenia wykonujemy ustnie. Zadanie 1 Oblicz dowolnym sposobem. W zadaniu 3 zastąpcie trójkąt tą samą liczbą. Zadanie 4 wskażcie właściwą odpowiedź- zadanie z treścią. W zadaniu 6 str. 51 wyszukajcie pary liczb, których różnica jest równa 23. Zadanie 7 – wyjaśnijcie jak to możliwe, że Asia i Stefek ułożyli różne prostokąty. Na koniec zadanie 9,w którym należy obliczyć ile mama zapłaciła za dwa szaliki?

Zad. 2, 5 str.50, zad. 8 str. 51 – dla chętnych.

Przechodzimy do Kart ćwiczeń. Ćwiczenie 1 str.43 wykonajcie obliczenia. W ćw. 2 odkryjcie zasadę i uzupełnijcie puste pola. Ćwiczenie 4 – wpiszcie brakujące godziny. 

Ćw.2, 5 str. 43 dla chętnych.

Śpiewamy piosenkę “Wiosna,wiosna!”

Przeczytajcie wiersz Ewy Skarżyńskiej “Wielkanocny stół” Podręcznik strona 98. Odpowiedzcie na pytanie: Określ jaki jest jego nastrój? Odszukajcie fragment świadczący o tym, że Święta Wielkanocne to czas spędzany w gronie rodziny. Przeczytajcie poniższe informacje.Dowiecie się z nich jakie potrawy pojawiają się na wielkanocnym stole i w koszyczku oraz co symbolizują. Przechodzimy do Kart ćwiczeń. W ćw.1 str.90 napiszcie, na podstawie wiersza które potrawy pojawiają się na wielkanocnych stołach. Dopiszcie inne nazwy świątecznych przysmaków.

Przeczytajcie “Pisanki, kraszanki… ” – wyjaśnijcie (ustnie) czym jest kraszanka, a czym jest pisanka. Przechodzimy  do wiersza Doroty Gellner “Pisanki” – przeczytajcie wiersz i odpowiedzcie, jak wyglądają pisanki w wierszu. Odpowiedzcie napytanie: Dlaczego nie są do jedzenia?

Przechodzimy do Kart ćwiczeń. Ćw. 3 napiszcie świąteczne życzenia z okazji Świąt Wielkanocnych- zapisujemy w zeszycie.

Ćw.2 str. 90 dla chętnych.

 

Proszę o przesłanie:

– ćw.1,2,3str.88, ćw.1,3 str.90

 -ćw. 1,2,4 str.43

-“Witaj, Wiosno!” – wykonanie nauczonej piosenki.

Miłego dnia 

Karolina Kacprzak