Edukacja wczesnoszkolna

Dzień dobry. 

Dziękuję za wszystkie otrzymane prace plastyczne, filmiki i pozostałe ćwiczenia. Bardzo dobrze sobie radzicie. Czekam na pozostałe wiadomości. 

Zaczniemy dzisiaj od kart pracy ćw. 1 str. 80 – uporządkujcie sylaby, odczytajcie i zapiszcie hasło w liniaturze. Wyjaśnijcie znaczenie zapisanego hasła – ustnie. Szkolni Przyjaciele.Podręcznik strona 88 – przeczytajcie tekst o piramidzie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej. Obejrzyjcie plakaty w podręczniku strona 88-89. Sprawdźcie, co należy wyeliminować ze swojego jadłospisu, aby zdrowo się odżywiać. Na podstawie ilustracji powiedzcie, co znajduje się na każdym piętrze piramidy żywienia. Co jest fundamentem piramidy, a co – jej szczytem?  Dodatkowe informacje – tylko do przeczytania:

Po zapoznaniu ze wszystkimi informacji oraz piramidą zdrowego żywienia i aktywności fizycznej wykonajcie ćw. 3 str.80 – wycinamy z “Wycinanki” nazwy grup produktów i na podstawie ilustracji z podręcznika wklejacie na odpowiednich piętrach piramidy żywieniowej. Liniami łączycie obrazki z ich miejscami w piramidzie. 

Przed przystąpieniem do kolejnych zadań trochę ruchu. Zabawa ruchowa “Wejdź i wyjdź”. Ułóżcie z tasiemki lub paska prostokąt i wykonujcie ćwiczenia:

  • Wejdź do prostokąta  prawą nogą, lewą nogę przytrzymaj w powietrzu- policz do trzech, stań lewą nogą na podłodze, wyjdź prawą nogą z prostokąta; powtórz ćwiczenie 5 razy.
  • Wykonaj to samo ćwiczenie, ale zacznij od nogi lewej; powtórz ćwiczenie 5 razy.
  • Wejdź do prostokąta prawą nogą, dołóż do niej lewą nogę, wyjdź z prostokąta prawą nogą, dołóż do niej lewą nogę; powtórz ćwiczenie 5 razy.
  • Wejdź do prostokąta prawą nogą, wyjdź z niego przodem lewą nogą ( tak jak schodzisz po schodkach) obróć się do kwadratu; powtórz ćwiczenie 5 razy.

Zanim przejdziemy do kolejnych ćwiczeń przypomnimy sobie na jakie pytania odpowiada rzeczownik i czasownik. 

Od czasowników możemy utworzyć rzeczowniki przykłady takiej zamiany mamy na stronie 88 – Szkolni Przyjaciele. Podręcznik. Przykład czasownik co robię? –  jeżdżę na rowerze,  rzeczownik co to? – jazda na rowerze. Po przeczytaniu i zapoznaniu się z przykładami przechodzimy do ćwiczenia 4 na stronie 81, w którym należy podkreślić czasownik i utworzony od nich rzeczowniki. Dopiszcie pod nimi właściwe pytania. W ćwiczeniu 5  od czasowników utwórzcie rzeczowniki według podanego wzoru. 

Ćw. 3 str. 80 i ćw. 6 str. 81 dla chętnych.

Odejmowanie liczb dwucyfrowych według przykładu – od 53 najpierw odejmujemy dziesiątki 30 (wynik odejmowania 23), później odejmujmy jedności 6, następnie otrzymamy wynik. 

Szkolni Przyjaciele. Matematyka.Podręcznik –  ćw. 1-4 str.44 – ustnie; ćw. 7 str. 45 wykonujemy zgodnie z poleceniem i zapisujemy w zeszycie. 

Wykonajcie działania na odejmowanie sposobem Franka – obliczanie w pamięci. Czytajcie treść zadania, a następnie na podstawie ilustracji oraz zapisu działania analizujemy sposób obliczenia wyniku działania – wszystkie działania można wykonać na pchełkach lub kredkach. 

Ćw. 5,6.8 str. 45 dla chętnych.

Po wykonaniu zadań przechodzimy do kart pracy . Ćw.1 -3 str. 38. Czytamy polecenia i wykonujemy obliczenia według wzoru. Uzupełnijcie grafy i rozwiążcie zadanie z treścią. Ćw. 4 str.39 rozwiążcie zadanie z treścią na pojemność. Ćw. 5 str.39- rozwiążcie zadanie z treścią na porównanie różnicowe. Pamiętajcie o zapisaniu odpowiedzi. 

Ćw. 6,7 str. 39 dla chętnych.

Na koniec przygotujcie sałatkę warzywną lub owocową z waszych ulubionych warzyw lub owoców dla siebie i pozostałych członków rodziny. Pamiętajcie o posprzątaniu po skończonej pracy. Poproszę o kilka zdjęć z przygotowań i gotowej sałatki. Smacznego 🙂

 

Zajęcia dodatkowe wyrównawcze – matematyka.

Korzystamy ze strony matzoo.pl – klasa 2 -dodawanie i odejmowanie – odejmowanie w zakresie 100 – wykonujecie po 10 działań.

http://www.matzoo.pl/klasa2/odejmowanie-w-zakresie-100_7_34

 

Pozdrawiam 

Karolina Kacprzak