Łamańce językowe, czyli trudne do wypowiedzenia frazy, są świetnym pomysłem na zabawę. Można bawić się wszędzie, chociażby podczas podróży, spaceru czy rodzinnego spotkania. Tak zwane „lingwołamki” to znakomity trening językowy więcej …
Autor: Patrycja Dębowska
Cel wprowadzania ćwiczeń oddechowych w terapii logopedycznej i nie tylko…
Ćwiczenia oddechowe dla dzieci to świetna zabawa, która zbawiennie wpływa na rozwój aparatu mowy oraz pozwala na utrwalenie prawidłowego toru oddechowego. Ich celem jest wsparcie nauki mówienia, a także pomoc więcej …
Wielkanocne propozycje ćwiczeń logopedycznych
Każda okazja jest dobra, aby wspólnie poćwiczyć naszą buzię. Wielkimi krokami zbliżają się święta wielkanocne i w związku w tym przedstawiam propozycję świątecznych ćwiczeń, które można spokojnie wykonać w domu. Świąteczny więcej …
Realizacja głoski “sz”
Głoskę sz wymawia się nieco podobnie do głoski cz. Różnica polega na tym, że czubekjęzyka nie dotyka już miejsca za wałkiem dziąsłowym, tylko tworzy z nim szczelinę(jest bardzo blisko). Można więcej …
Europejski Dzień Logopedy
Dokładnie 6 marca, we wszystkich krajach Unii Europejskiej, obchodzony jest – Europejski Dzień Logopedy. Data tego wydarzenia związana jest z założeniem Komitetu Łącznikowego Terapeutów Mowy Unii Europejskiej we Francji w więcej …
Wprowadzenie głoski “cz”
Naukę czterech głosek: sz, ż/rz, cz, dż najłatwiej zacząć od cz. Wymowa tej głoskiskłada się z dwóch faz. Pierwsza faza to zwarcie czubka języka z miejscem za wałkiemdziąsłowym, następnie (II więcej …
Prawidłowa wymowa głoski “ż/rz”
Prawidłowe ułożenie narządów mowy w trakcie realizacji głoski “ż/rz” powinno wyglądać następująco : Ćwicząc głoskę “ż/rz” musimy pamiętać o stopniowaniu trudności, dlatego realizację głoski “ż/rz” rozpoczynamy od sylab (na początek więcej …
Jak wywołać głoskę “dż”
Terapia logopedyczna nie musi być nudna, a mozolne powtarzanie głosek i sylab powoduje zniechęcenie do pracy z logopedą. Dlatego przychodzę z propozycją, która spowoduje, że ćwiczenia w szkole, jak i więcej …
Mowa a ręka – znaczenie ćwiczeń usprawniających pracę rąk w terapii logopedycznej
W skomplikowanym procesie rozwoju mowy, rozwój ręki, a dokładniej dłoni – opanowanie jej ruchów i poprawa precyzji ma ogromne znaczenie. Ścisły związek pomiędzy mową, a ręką zachodzi w mózgu. Najprościej więcej …
Rola ćwiczeń oddechowych w terapii logopedycznej
Dlaczego logopedzi stosują w swoich gabinetach ćwiczenia oddechowe? Do czego są one potrzebne? Takie pytanie pojawiają się wśród rodziców, których dzieci uczęszczają na zajęcia z logopedą. Czym jest oddech? Oddech inaczej zwany więcej …