Edukacja wczesnoszkolna

Dzień dobry.

Dzisiaj zaczniemy od testu ze znajomości lektury “Kubuś Puchatek”. Proszę dokładnie czytać pytania (kilka razy i ze zrozumieniem) i samodzielnie udzielać odpowiedzi. Odpowiedzi zapisujemy na kartce np. 1.a, 2.a,3.a,… 

 

Po wykonaniu testu przechodzimy do zapisania najważniejszych informacji w zeszycie.

Tytuł lektury: “Kubuś Puchatek”.

Autor lektury: Alan Alexander Milne.

Miejsce akcji: Stumilowy Las.

Bohaterowie: Kubuś Puchatek, Krzyś, Prosiaczek, Sowa Przemądrzała, Mama Kangurzyca, Maleństwo, Królik, Kłapouchy.

Cechy charakteru bohaterów:

Kubuś Puchatek – naiwny, niezbyt mądry, ale bardzo sympatyczny, życzliwy i uczynny.

Prosiaczek – bardzo tchórzliwy, dobry przyjaciel.

Królik – lubił rządzić, był przemądrzały, krzykliwy, nieprzyjemny, obrażalski, konsekwentny w działaniu, w potrzebie można na niego liczyć, ma zdolności organizacyjne.

Sowa Przemądrzała – bardzo madra, zarozumiała, umie czytać i używa trudnych i uczonych słów.

Mama Kangurzyca – opiekuńcza, troskliwa, miła, życzliwa.

Maleństwo – wesołe i odważne.

Kłapouchy – zawsze smutny, nic go nie cieszyło, dobry i wierny przyjaciel.

Krzyś – miły,uczynny, zawsze można na niego liczyć.

“Kubuś Puchatek” – to opowieść o wielkiej przyjaźni mieszkańców Stumilowego Lasu. Opowiada o tym, że ludzie, których spotykamy wokół siebie, nie są tacy sami jak my. Najważniejsze jest, abyśmy każdego człowieka próbowali poznać, bo może się okazać, że zostanie naszym przyjacielem, jeśli tylko zaakceptujemy go takim jakim jest. Ważnym wnioskiem z lektury jest to, że choć wszyscy mamy jakieś wady, to nie należy nikogo z tego powodu skreślać, gdyż oprócz wad każdy ma też jakieś zalety.

Proszę o przesłanie odpowiedzi z testu. 

 

Zajęcia dodatkowe – edukacja polonistyczna.

http://pisupisu.pl/klasa2/3-sylabowcex3 – połącz sylaby w pary tak, aby powstały wyrazy.
Łap za niebieskie klawisze i przesuwaj góra – dół. 

 

Pozdrawiam Karolina Kacprzak