Matematyka – informacja dla uczniów oraz ich rodziców.

Drodzy uczniowie – za nami 10 lekcji w nowej rzeczywistości. Niestety nadal nie wiadomo kiedy to się skończy. Dziękuję wszystkim, którzy systematycznie potwierdzali swoją obecność (nagroda pojawi się w dzienniku) oraz aktywnie uczestniczyli w „zajęciach” – zadawali pytania, przesyłali zdjęcia i odpowiadali na przesłane przeze mnie komentarze (dla tych nagroda pojawiała się systematycznie). Czy wiecie, że od ponad miesiąca nie postawiłam nic innego tylko plusy i piątki 🙂

Od poniedziałku 27 kwietnia planuję zmianę organizacji naszej pracy.

Oczywiście nadal będę zamieszczała informacje na stronie szkoły i Classroom.

Wszyscy zadowoleni z dotychczasowego systemu pracy będą mogli robić tak dalej – z wyjątkiem przesyłania zdjęć, gdyż odzew był tak duży, że moje moce przerobowe są już niewystarczające 🙁

Dla pozostałych (którzy oczywiście dysponują odpowiednim sprzętem i dostępnością do niego) proponuję spotkania „na żywo”.

            A widzę to tak:

  • codziennie, gdy w planie jest matematyka, siadamy przed komputerem  oczywiście z książką i zeszytem
  • o określonej godzinie (zgodnie z planem lekcji) sprawdzamy co mamy robić danego dnia, zapisujemy temat, przeglądamy podręcznik i materiały pomocnicze (ok. 15 min)
  • wchodzimy na pocztę (kalendarz) i dołączmy do spotkania „na żywo”
  • w trakcie spotkania będziemy rozwiązywali zadania wcześniej podane w informacji o temacie lekcji (30 min) – mile widziany mikrofon.

Dodatkowo dla wszystkich uczniów – trzecia forma zajęć (np. raz w tygodniu).

Na Classroom będę zamieszczała zadania w formie testu z ostatnich 3 lekcji (podobnego do „kartkówki” z tabliczki mnożenia), które będzie należało rozwiązać i oddać w trakcie danej lekcji (lub troszkę później – jeśli macie uczące się rodzeństwo).

Oczywiście żebyście wiedzieli co i kiedy – każdorazowo będę zamieszczała informacje przy tematach lekcji.

Taki jest mój plan. Proszę o ewentualne uwagi, propozycje, pomysły z Waszej strony  (oraz Waszych rodziców) może wspólnie wymyślimy coś ciekawszego. Pamiętajcie, że dla mnie to też jest sytuacja nowa i nietypowa. Ja też ciągle się uczę, poznając nowe możliwości zastosowania komputera – choć nauczyciela przy mnie brak 🙁

Pozdrawiam gorąco – życząc zdrowia 🙂

Nauczyciel matematyki