Dzień dobry, na początek poproszę Was o rozwiązanie zagadki.
Kiedy otwieram drzwi jak do mieszkania,
widzę w niej tylko same ubrania.
Może jest stara i drewniana,
lecz bardzo potrzebna temu, kto ma ubrania.
Na pewno już wiecie, że to jest… Otwórzcie Podr. s 66 – 67, obejrzyjcie rysunek szafy i wykonujcie dokładnie polecenia:
- wypowiedzcie cały wyraz, następnie sylabami, głoskami, policzcie głoski,
- podajcie przykłady wyrazów z głoską sz w nagłosie ( na początku wyrazu), w śródgłosie (w środku wyrazu) i wygłosie (na końcu wyrazu)
- powiedzcie w jakich elementach obrazka w Podręczniku na str.66-67ukryła się głoska sz, Sz oraz podajcie własne przykłady słów z głoską sz
- określcie rodzaj głoski sz (spółgłoska).
Otwórzcie KĆ J. Pol. s. 60, wykonajcie ćwiczenie 1. Uważnie przyjrzyjcie się drukowanemu i pisanemu sz małemu i wielkiemu. W dowolnej gazecie poszukajcie dwuznaków sz, Sz , otoczcie je niebieską kredką. Napiszcie sz, Sz bezśladowo: palcem po stole, na dywanie, na plecach członków rodziny itp. Wykonajcie ćw. 3 i 4 str.61 Pamiętajcie – sz to jedna głoska, ale dwa znaki pisane s, z. Głoskę słyszymy i wymawiamy, a literę piszemy i czytamy. Zwróćcie uwagę na łączenie literek: https://www.youtube.com/watch?v=BFT18BffDeo
Dla chętnych pozostałe ćwiczenia na str. 60-61 Posłuchajcie tekstów na str. 66-67 lub je przeczytajcie w zależności od swoich możliwości. Odczytajcie wypowiedzi w chmurkach z właściwą intonacją i odpowiedzcie ustnie na pytania:
- Kto zagląda do szafy?
- Po co Urszuli apaszka?
- Jakie ubrania wybrały dzieci na szkolną zabawę?
- Co można znaleźć w szafach?
- Jakie znaczenie dla przyszłych pokoleń mają rodzinne pamiątki? Po odpoczynku nauczcie się pięknie czytać wybrany tekst z Podr. J. Pol. s 66 -67. Obejrzyjcie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg i wykonajcie zad. 1,2 i 3. Sprawdzian Można wydrukować i wkleić lub zapisać w zeszycie do j.polskiego. Proszę o przesłanie.
Zajęcia dodatkowe z matematyki – Zapisz działania i oblicz